11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mmr.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, mimarlık dili içinde tasarım kelime bilgisini geliştirebilecektir.
  • Öğrenci, analog teknikleri kullanarak formu anlatabilecektir.
  • Öğrenci, üç boyutlu fikirlerin denemesinde kullanılan temel becerileri edinebilecektir.
  • Öğrenci, gözlem, analiz, deney ve kritiğin mimari tasarım sürecine nasıl uygulandığının temel anlayışını geliştirebilecektir.
  • Öğrenci, mimari eğitimde gerekli olan stüdyo disiplin ve kültürünü uygulayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş | SW1- picture grid
2 Çizgi & Şekil | SW2- The most familiar Ö#01: The most familiar
3 Tone & Doku | SW3- Grid-scape Ö#02: Grid-scape
4 Form & Yapı | SW4- Kit of Parts Ö#3: Grid-scape
5 Mekan & Derinlik | SW5- Kit of Parts Ö#4: Kit of Parts
6 Resimli Sistemler | SW6- Kit of Parts Ö#5: Kit of Parts
7 Çoklu bakış çizimi | SW7- Kit of Parts Ö#6: Kit of Parts
8 Paralel çizim | SW8- Kit of Parts Ö#7: Kit of Parts
9 Perspektif çizim | SW9- Planes Ö#8: Kit of Parts
10 Spekülatif çizim | SW10- Planes Ö#9: Planes
11 Şemalaştırma | SW11- 3 plane object Ö#10: Planes
12 Çizim Kompozisyonu | SW12- 3 plane object Ö#11: 3 plane object
13 Sunum Çizimi | SW13- 3 plane object Ö#12: 3 plane object
14 Kompozit Çizimler | SW14- 3 plane object Ö#13: 3 plane object
15 Final Ö#14: Kutu ve CD teslimi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı • Francis Ching, Architecture: Form, Space and Order, New York: John Wiley & Sons
Önerilen Okumalar/Materyaller • Ching Francis, Design Drawing • Friedman Johnathan, Creation in Space: A Course in the Fundamentals of Architecture

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
16
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
12
24
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
15
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
3
Sınıf Dışı Ders Çalışması
2
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
12
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
3
Final Sınavı
1
3
    Toplam
121

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

X
2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

X
3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

X
4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

X
5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

X
6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

X
7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

X
8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

X
9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

X
10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010